- شرایط و مقررات عمومی
- قوانین چارتر
- قوانین داخلی
- قوانین خارجی
- قوانین اتوبوس
- قوانین قطار
- قوانین خودرو
- قوانین چارتر
- قوانین هتل
شرایط و مقررات عمومی
2. زمان ورودو خروج مسافر به/از هر هتل، متفاوت می باشد و مسافر موظف است طبق زمانبندی هتل عمل نماید. در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از زمان مورد نظر و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده حتما هماهنگی قبلی انجام پذیرد.
3. ساعت پذیرش مسافر در هتل (Check In) بعد از ساعت 14:00 تا ساعت 23:59 تاریخ رزرو اتاق می باشد. در صورتیکه به هر دلیلی قصد مراجعت به هتل بعد از ساعت 23:59 را دارید، حتما زمان رزرواسیون این موضوع را به آژانس مسافرتی اطلاع دهید تا هماهنگی های لازم صورت پذیرد. در غیر این صورت آژانس مسئولیتی در قبال عدم پذیرش مسافر در هتل ندارد.
4. بعد از صدور واچر هتل، مسافر محترم باید به دقت واچر را مطالعه نماید و به شرایط مصرحی که در آن ذکر شده است توجه داشته باشد. در صورتیکه در واچر نوشته شده باشد قبل از Check In می بایستی با هتل تماس گرفته شود جهت تائید مجدد رزرو این وظیفه مسافر بوده و در صورتی که سهل انگاری در این امر صورت گیرد مسئولیت آن به عهده مسافر می باشد.
5. همراه داشتن مدارک شناسایی در زمان مراجعه به هتل الزامی است.
6. هتل رزرو شده غیر قابل واگذاری به غیر است و اگر مشخصات واچر و مشخصات کارت شناسایی مسافر مطابقت نداشته باشد مسافر پذیرش نخواهد شد.
7. بعضی از هتل ها مبلغی را به عنوان ودیعه (Deposit) در زمان تحویل دادن اتاق از مسافرین دریافت می کنند که مسافرین می بایستی این مبلغ را به هتل پرداخت نمایند.
8. تغییر تاریخ در رزرو انجام شده مقدور نمی باشد و رزرو جدید با شرایط و تاریخ جدید انجام خواهد شد.
9. با توجه به اینکه بعضی از اتاقها دارای شرایط ویژه همچون پذیرش خانمها یا ویژه پذیرش آقایان می باشند، در صورتیکه مسافری بدون توجه به این شرایط اتاق را خریداری نماید، کلیه مسئولیت آن به عهده شخص مسافر می باشد.در این مواقع اگر مسافر در اتاق پیشنهادی هتل پذیرش شود، هزینه های اتاقی که مسافر در آن مستقر می شود به عهده خود مسافر می باشد. همینطور هتل اجازه پذیرش نکردن مسافر را دارا می باشد .
10. با توجه به اینکه اقامت در برخی هتلها دارای شرایط سنی می باشند، در صورتیکه مسافری بدون توجه به این شرایط اتاق را خریداری نماید، کلیه مسئولیت آن به عهده شخص مسافر می باشد.در این مواقع اگر مسافر در اتاق پیشنهادی هتل پذیرش شود، هزینه های اتاقی که مسافر در آن مستقر می شود به عهده مسافر می باشد. همینطور هتل اجازه پذیرش نکردن مسافر را کاملا دارا می باشد .
11. با توجه به تنوع اتاقهای موجود (Type Rooms) ، در اتاقهای سه تخته (Triple) وجود سه تخت استاندارد یا دو تخت به اضافه یک تخت اضافه (Extra) وجود دارد.
12. در صورت رزرو اتاق دو تخته (Double) و همراه داشتن(فرزند)، به همراه شما تختی اختصاص داده نخواهد شد. قانون سن فرزند همراه بدون تخت در هتلها متفاوت می باشد و اگر پذیرش فرزند همراه شامل هزینه ای گردد مستقیما توسط مسافر به هتل پرداخت خواهد شد.
13. ظرفیت پذیرش مسافر در اتاق Single یک نفر و در اتاق Double دو نفر و در اتاق Triple سه نفر و در اتاق Quadruple چهارنفرمی باشد. بدیهی است در صورتی که تعداد مسافرین و ظرفیت اتاق خریداری شده متناسب نباشد، در صورت پذیرش از طرف هتل، هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرات اضافه در هتل از مسافرین محترم دریافت خواهد شد.
14. هزینه پرداختی بابت تخت اضافه (Extra Bed) در برخی هتلها، شامل هزینه غذا (Meal) نیست و مسافر ملزم به پرداخت هزینه در هتل می باشد.
15. در صورتیکه در زمان اقامت مسافر، هتل در شرایط تعمیرات و Renew باشد و مسافر محترم از شرایط موجود ناراضی باشد، باید مستقیما عدم رضایت خود را به هتل اعلام نموده و از هتل درخواست هتل جایگزین نماید.
16. در صورتیکه هتل به هر دلیلی امکان پذیرش مسافر با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، این شرکت هتلهای جایگزینی را که از طرف تامین کننده معرفی شده است را به مسافرین پیشنهاد می دهد.
17. قوانین کنسلی و تغییر تاریخ هتل از لحظه جستجو موجود و قابل استناد می باشد، در صورت نیاز به استناد همان قوانین هزینه کنسلی یا تغییرات لازم محاسبه میگردد.
18. پرداخت عوارض خروج از کشور، مالیات شهری (City Tax) و مالیات مسافرتی (Tourist Tax) در کشور(های) مقصد و مسئولیت کنترل عدم ممنوع الخروج بودن به عهده مسافر می باشد.
19. امکانات جانبی ارائه شده مثل انواع خوراکی و نوشیدنی، سونا، استخر، اینترنت، رستورانها، باشگاه ورزشی و ... بنا به نوع اتاق انتخابی شما ارائه میگردد. در صورتیکه اتاق انتخابی شما مجاز به استفاده رایگان از این خدمات نباشد، هزینه آن مستقیما در هتل از مسافر دریافت خواهد شد.
20. بدیهی است تمامی هزینه ها از قبیل هزینه نظافت و ترانسفر فرودگاهی به عهده مسافر می باشد .
21. بعضی از هتل ها مبلغی را به عنوان ودیعه (Deposit) در زمان تحویل دادن اتاق از مسافرین دریافت می کنند که مسافرین می بایستی این مبلغ را به هتل پرداخت نمایند.
22. اطلاعات مرتبط با عوارض و مالیات، حق سرويس، اتاقها، صبحانه، ناهار، شام، استخر و سونا، اینترنت، رستوران، ترانسفر فرودگاهی و كليه امكانات و توضیحاتی كه نمایش داده می شود، عينا و مستقیم از سیستم هتل مربوطه استخراج شده فلذا كليه مسئوليت های مربوط به اطلاعات بر عهده کارگزار مورد نظر ميباشد.
23. پس از تائید پرداخت، خرید شما قطعی شده ومی توانید در منوی هتلهای خریداری شده (در قسمت ناحیه کاربری) از واچر هتل خود پرینت تهیه نمائید.
24. در صورت عدم تائید بانک و عدم مشاهده ی واچر در منوی هتلهای خریداری شده، هتلی برای شما رزرو نشده است.
25. در صورتیکه به هر دلیلی اعم از کنسل شدن یا تاخیر پرواز، ممنوع الخروج بودن مسافر، عدم صدور ویزا و ... مسافر نتواند از هتل خریداری شده طبق تاریخ واچر استفاده نماید مطابق با قوانین مندرج در سایت می تواند اقدام به کنسلی نماید.
26. برای پرداخت اینترنتی شما میتوانید از کلیه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب استفاده نمایید.
27. درصورت بروز هر گونه خطا در حین پرداخت برای خرید خدمات ( هتل ، بیمه مسافرتی) و اختلالات ناشی ازسامانه های پرداخت (درگاه بانکی) و سیستم تآمین کنندگان، طبیعتا این شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال خریدهای ناموفق نخواهد داشت. در صورتیکه وجهی از حساب کاربر کسر شده باشد، آژانس فقط موظف به باز پرداخت وجه می باشد و هیچگونه تعهد دیگری ندارد.
28. خدمات و محتوای ارائه شده در این وبسایت، صرفا جهت استفاده در این سامانه تولید و تنظیم میشوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متنها، عکسها، نقشهها، طرحها، لوگو و... از این وبسایت یقینا پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازهی سوء استفاده از مطالب این وبسایت را ندارد.
29. بازنشر مطالب این وبسایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی این وبسایت و لینک به مطلب مجاز است و در رسانههای مکتوب، با کسب اجازهی کتبی از مسئولان وبسایت.
30. كساني كه به هر شكل در سامانه رزرو ايجاد مزاحمت و اختلال ( از جمله ايجاد رزروهاي موقت و متعدد يا تماسهای تلفني و غيره،) نمايند، با استناد به قانون تجارت الکترونیک، مراتب جهت پيگيری به دستگاه قضايی ارجاع داده خواهد شد.
31. کلیه عملیات وفرآیند خرید هتل در این سایت مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات پرداخت آنلاین آگاهی کامل دارد.
32. مسافر محترم موظف می باشد شماره تلفن همراه خود را جهت تماس های اضطراری در تمامی مراحل ثبت نام و خرید به صورت صحیح وارد نماید در غیر این صورت مسئولیت کلیه عواقب ناشی از آن متوجه مسافر محترم می باشد.
شرایط و مقررات پرواز چارتر
1- در صورت لغو شدن پرواز چارتر از طرف چارتر کننده، یا بلیط جایگزین صادر می شود و یا مبلغ بلیط بطور کامل به مسافر مسترد می گردد.
2- قیمت بلیط چارتر برای کودکان زیر 2 سال معادل 20 درصد از کل بهاء بلیط بزرگسال بوده و قیمت بلیط برای سنین بالای 2 سال، بلیط کامل (برابر با قیمت بلیط بزرگسال) می باشد.
شرایط و مقررات پرواز داخلی
1- خرید بلیط از وب سایت letbooking.ir مطابق قوانین و مقررات تجارت الکترونیک کشور بوده و تخلف به هر شکل در فرایند خرید و صدور بلیط پیگرد قانونی دارد. کاربران محترم، حین خرید و رزرو اینترنتی بلیط با آگاهی کامل از قوانین و مقررات خرید بلیط از این سایت، اقدام می کنند.
2- مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، مسئولیت تاخیر در انجام پرواز، پرواز پیش از موعد و یا لغو پرواز،به عهده شرکت هواپیمایی برگزار کننده پرواز می باشد.
3- letbooking.ir، مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده اند، بر عهده ندارد. بنابراین برای اصلاح اطلاعات ، مسافر موظف است بلیط را لغو کرده و مجدداً اقدام به خرید کند.درج نام مسافر در هنگام خرید و رزرو بلیط، بصورت صحیح و با حروف لاتین الزامی بوده و امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید قطعی بلیط وجود ندارد.
4- بلیط خریداری شده، غیر قابل انتقال به غیر بوده و تنها متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است. مسئولیت عدم تطابق نام مسافر در بلیط با کارت شناسایی ارائه شده بعده خود مسافر می باشد.
5- برطبق مقررات هواپیمایی کشوری ، بلیط نوزاد و کودک به هیچ عنوان به صورت جداگانه از بلیط بزرگسال صادر نشده و درصورتیکه رده سنی مسافر به اشتباه انتخاب و درج شود، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت خواهد شد. مسافر نوزاد کمتر از دو سال، مسافران کودک از دو تا دوازده سال تمام، و مسافربزرگسال بیش از دوازده سال سن دارند.(در پروازهای چارتری که علامت چارتری بودن در مقابل نتایج جستجو نمایش داده می شود، نرخ مسافر نوزاد، کودک و بزرگسال برابر می باشد.)
6- با پرداخت نهائی و تائید بلیط خریداری شده، رزرو و خرید قطعی تلقی شده و اطلاعات بلیط از دو طریق ایمیل و پیامک به اطلاع مسافر می رسد. ارائه نسخه چاپی بلیط یا شماره پرواز مربوطه به همراه کارت شناسائی معتبر به کانتر آن پرواز الزامی می باشد.
7- طبق قوانین هواپیمایی کشوری هر نوع لغو و کنسلی بلیط از طرف مسافر، مشمول جریمه ای است که این جریمه برحسب ایرلاین متفاوت می باشد. لذا بعد از درخواست استرداد توسط مسافر از قسمت حساب کاربری ، یا تماس مستقیم با واحد پشتیبانی سفردات کام ، پس از احراز هویت مسافر،مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و مابقی وجه ، به صورت آنلاین به حساب مسافر عودت داده میشود.زمان بازگشت وجه، مطابق ضوابط بانکی (از24 تا 72 ساعت) می باشد. همانگونه که در ضوابط استرداد بلیط چارتی آمده است، این موضوع در خصوص پروازهای چارتری صادق نیست و هزینه ی بلیط این پروازها در صورت لغو توسط مسافر غیر قابل استرداد است.مگر اینکه چارتر کننده، راساً اقدام به عودت وجه نماید. مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، بیماران قلبی-عروقی، دیالیزی، تنفسی، آنمی، دیابت کنترل نشده ،بیمارانی که داروهای خاص مرتبط با سیستم ایمنی بدن مصرف می کنند،خانمهای باردار و یا هر بیماری که سفر هوائی برای او منع شده است، نیاز به ارائه مجوز پزشکی هنگام سوارشدن به هواپیما را داشته و همچنین ملزم به همراه داشتن داروهای مرتبط با بیماری شان می باشند.
8- هرگونه دخل و تصرف در مفاد بلیط و یا فروش مجدد آن به غیر، ممنوع می باشد.
9- در صورتیکه یک پرواز دارای تاخیر بیش از دو ساعت بوده یا بطور کامل لغو شود،جریمه ای از مسافر اخذ نشده و مبلغ بطور کامل استرداد میشود. در اینصورت لازم است که فرم استرداد یا ابطال پرواز را که ممهور به مهر آن ایرلاین در فرودگاه است، تکمیل و کل مبلغ را از ایرلاین مربوطه بازپس گیرد. طبیعتاً این امر در مورد پرواز برگشتی که توسط یک ایرلاین دیگر انجام میشود صادق نبوده و احتمالاً مشمول جریمه کنسلی خواهد شد.
10- صدور بلیط عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان ، هند ، بنگلادش و پاکستان و همچنین صدور و خرید بلیط به مقصد فلسطین اشغالی ممنوع بوده و تمام مسئولیتهای بعدی خرید بلیط و استفاده از آن به عهده شخص کاربر می باشد.
11- سفردات کام، تیپ هواپیما را بر اساس اعلام ایرلاینها و چارترکنندگان در بلیط مشخص می کند.بنابراین هر نوع مغایرت و تغییر در نوع هواپیما از مسئولیت سفردات کام خارج است.
12- مسافری که پروازهای متوالی را از وبسایت سفردات کام رزرو می کند، بایستی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله را در نظر بگیرد. در غیر این صورت مسئولیت ابطال احتمالی بلیط دوم در مسئولیت سفردات کام نمی باشد.
13- حضور مسافر حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه الزامی است.
شرایط و مقررات پرواز خارجی
1- از اعتبار ویزای خود پیش از اقدام به خرید بلیط مطمئن شوید.
2- صدور بلیط پرواز یکطرفه تنها زمانی مقدور است که اقامت دائم یا موقت کشور مقصد را داشته باشید.
3- گذرنامه مسافر باید حداقل 6 ماه هنگام بازگشت از سفر اعتبار داشته باشد.
4- قبل از رزرو بلیط شرایط اخذ ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید) را بررسی کنید. استرداد بلیط پروازهای خارجی دارای جریمه می باشد.
5- طول زمان توقف در فرودگاه های مختلف بصورت ترانزیت را بررسی کنید.بدلیل متفاوت بودن زمان های توقف در فرودگاه های ترانزیت، در صورتیکه مسافر پروازی را از دست دهد، ملزم به اخذ ویزای ترانزیت و تمدید آن میباشد و استقرار بیش از زمان مجاز با ویزای ترانزیت، غیر قانونی می باشد.
6- برای جلوگیری از جاماندن از پرواز، به طول مسافت تا فرودگاه توجه کرده و در فرودگاه نیز به اعلان های اطلاعات پرواز دقت کنید.
7- درصورتیکه ویزای آمریکا یا کانادا را داشته باشید، تنها میتوانید در یک مقصد اروپایی (شنگن)، ترانزیت داشته باشید. جهت اقامت در بیش از یک مقصد از کشورهای اروپائی نیازمند اخذ ویزای شنگن خواهید بود.
8- اگر ویزای توریستی شنگن در اختیار دارید، ورود شما تنها از کشوری مقدور است که از سفارت آنجا ویزا را دریافت کرده اید. در مورد ویزاهای غیر توریستی، شرایط و نوع ویزا از نظر امکان ورود به کشورهای دیگر حائز اهمیت است.
9- قبل از اینکه اقدام به رزرو و خرید بلیط برای فرزندان تان کنید، به سن آنها در زمان خروج و و بازگشت به کشور توجه کنید. کودکان زیر ۲ سال نوزاد و سنین ۲ تا ۱۲ سال کودک تلقی میشوند.
10- جهت لغو پرواز یا با ارسال ایمیل استرداد به این آدرس، درخواست کنسل کردن پرواز را اعلام کنید و از طریق تماس با سامانه پاسخگوئی سفردات کام به این امر اقدام فرمائید.
11- میزان بار مجاز در ایرلاین ها متفاوت میباشد. بنابراین لازم است هنگام خرید و رزرو بلیط به قسمت بار مجاز آن پرواز توجه نمائید.
12- هزینه لغو، تغییر تاریخ و عدم حضور مسافر در گیت پرواز،متناسب با مقررات اعلام شده ازطرف ایرلاین ها متغیر بوده و برای هر پرواز هم متفاوت میباشد.
13- عودت وجه پس از کنسلی یا هر جریمه مربوط به لغو پرواز از طرف مسافر، بعد از 3 روز کاری انجام می شود.
14- هرگونه تغییر در اطلاعات وارد شده توسط مسافر هنگام خرید بلیط آنلاین، مستلزم کنسل کردن آن بلیط و به تبع آن کسر جریمه و صدور مجدد بلیط می باشد. لذا در وارد کردن اطلاعات مسافران، دقت کنید.
15- مسئولیت لغو، تاخیر و یا تغییر ساعت پرواز از طرف ایرلاین، مستقیماً بر عهده خود ایرلاین بوده و letbooking.ir در این مورد مسئولیتی را نمیپذیرد.
fتست
تستff
قطار
قطار
تست
تستت
قوانین هتل
تست هتل